Senin, 23 November 2015

Rawatan Untuk Berpeluh berlebihan

Rawatan Untuk Berpeluh berlebihan

Untuk sekali, ia adalah penting untuk memahami bahawa apa-apa jenis peluh adalah cara badan untuk menyejukkan dirinya ke bawah. Tetapi peluh berlebihan boleh memberi amaran penyakit masa kini atau masa depan anda.

Apabila kesihatan anda tidak menjadi isu dan apabila kita bercakap mengenai peluh berlebihan, terdapat banyak perkara yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan tingkah laku berpeluh anda. Kebanyakan orang mendapati kejayaan dengan deodoran dan anti-perspirants tetapi sesetengah mungkin tidak mendapat pelepasan, oleh itu ia adalah penting bahawa anda penyelidikan jenama dan produk lain jika anda masih mendapati bahawa anda terus berlebihan berpeluh atau mempunyai isu-isu dengan bau akibat. Anda perlu memilih deodoran atau anti-perspiratant yang paling sesuai dengan gaya hidup anda dan juga mendapati bau pilihan anda.

Terutamanya, peluh kaki adalah satu kebimbangan utama. Secara umumnya menilai kasut dan sarung kaki dan kemudian menukar mereka supaya boleh rasa mudah dan membolehkan aliran udara yang betul untuk kaki akan membuat anda berasa sejuk dan dengan itu anda akan berpeluh kurang. Jika anda memakai poliester atau bulu sarung kaki, anda akan mendapati bahawa kaki anda akan menjadi panas dan tidak selesa sepanjang hari. Jika anda ingin menggunakan serbuk kaki, anda perlu memohon produk pada waktu pagi dan pada waktu petang apabila anda meletakkan kasut pada pagi dan apabila anda membawa mereka keluar pada waktu malam. Ini adalah satu kaedah yang berkesan untuk menjaga kaki anda sejuk. Dengan menukar kasut anda, sarung kaki atau menggunakan sesuatu produk seperti serbuk kaki, anda akan mendapati bahawa kaki anda akan berpeluh yang kurang atau tidak sama sekali.

Berpeluh Kerana Memakai Kain: Pakaian yang anda pakai mempunyai kesan yang besar kepada berapa banyak peluh badan anda akan menghasilkan. Memandangkan masalah peluh berlebihan anda, anda perlu sentiasa memilih pakaian yang ringan dan cahaya berwarna. Haba, kerana anda kini tahu, menyumbang dengan ketara kepada masalah peluh berlebihan seseorang. Jenis-jenis bahan yang anda meletakkan terhadap badan anda boleh memberi kesan yang besar kepada sama ada anda berpeluh atau tidak. Beberapa kali, mengubah bahan seluar dalam atau kekerapan semata-mata tidak mencukupi. Jika anda mendapati bahawa pakaian anda terdiri dari jenis material atau bahan yang sama, anda perlu berfikir secara serius tentang penukaran jenis pakaian yang anda pakai.

Obesiti dan Berpeluh: Secara keseluruhannya, orang gemuk berpeluh lebih daripada orang biasa. Oleh itu anda perlu cuba untuk menurunkan berat badan untuk mengawal peluh berlebihan anda. Juga bersenam untuk menurunkan berat badan akan membantu anda untuk mengawal kedua-dua kesihatan dan berpeluh anda.

Bimbang menghadapi situasi awam: Apabila anda berhadapan dengan situasi peluh berlebihan, anda bimbang untuk menghadapi mana-mana mesyuarat awam. Kemudian, ia adalah yang terbaik untuk tetap tenang dan menjalankan seolah-olah apa-apa yang luar biasa yang berlaku. Juga, jika anda mendapati bahawa anda berada di tempat kejadian sosial di mana anda tidak boleh berhenti berpeluh dan anda horrendously malu, hanya memegang kepala anda tinggi dan menjalankan seolah-olah tiada apa yang berlaku. Ia boleh meninggalkan kita berasa lemah dan sedar diri merosakkan keyakinan diri kita dalam keadaan apabila kita paling memerlukannya. Apabila ini berlaku kepada anda, (dan ia akan terus berlaku pada masa akan datang melainkan jika anda boleh membendung, mengawal atau menghentikan diri dari berpeluh sedalam-dalamnya), anda perlu untuk tidak bertindak balas kepada keadaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar