Senin, 23 November 2015

Minyak Aromatherapy - Chamomile Jerman Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Chamomile Jerman Minyak Essential

Chamomile Jerman, Matricaria Recutita, adalah dari keluarga Asteraceae. Chamomile Jerman tumbuh secara semula jadi di seluruh Eropah dan Asia. Ia telah diperkenalkan ke Amerika Utara dan Australia. Di sesetengah kawasan ia tumbuh sebagai rumpai di sepanjang tepi jalan dan dalam bidang pertanian. Walaupun tidak biasanya dirawat di sebagai rumpai menyusahkan.

Tumbuhan tumbuh kepada kira-kira 60 cm tinggi. Ia boleh diklasifikasikan sebagai saka tetapi lebih biasanya dirawat sebagai tahunan. Terdapat juga jenis tahunan yang tidak dianggap sebagai tanaman keras.

Chamomile merupakan tumbuhan yang sangat baik untuk periuk. Ia juga sesuai untuk kanak-kanak untuk berkembang di kalangan percubaan berkebun pertama mereka.

Proses pengekstrakan

Chamomile Jerman diekstrak daripada bunga dengan penyulingan wap. Pengekstrakan wap berfungsi dengan mengepam wap ke dalam ruang yang mengandungi bunga daripada Chamomile Jerman. Stim akan menyebabkan sel-sel minyak pecah bercampur dengan stim. Stim kemudiannya disejukkan dan air dan minyak dipisahkan.

Menggunakan sebagai minyak pati

Chamomile adalah salah satu minyak pati lebih serba boleh. Kegunaan termasuk:

Chamomile minyak pati telah lama dianggap sebagai ubat untuk sakit kepala dan berguna dalam merawat Sakit telinga.
A beberapa titik minyak Chamomile Jerman dan beberapa titik minyak Rosemary dalam satu liter air membuat bilas rambut yang sangat baik. Tambah beberapa titik minyak Cedarwood dan ia boleh membantu dengan kelemumur.
Tanda-tanda Loya boleh dilegakan dengan Chamomile Jerman Minyak Essential dihidu.
Abses dapat dibetulkan dengan beberapa titik minyak Chamomile Jerman (campur tangan perubatan juga perlu - abses boleh menyebabkan masalah perubatan yang lebih teruk dan perlu ditangani dengan cepat).
Chamomile Jerman Minyak Essential juga boleh mendapat manfaat - alahan, keseleo, radang kulit, kembung perut, artritis, bisul, kudis, insomnia, sakit perut, dermatitis, luka, tekanan, dan banyak lagi ... Sila rujuk kepada pembekal untuk senarai lengkap kegunaan yang berpotensi .
Kesan-kesan sampingan dari penggunaan Chamomile jarang berlaku, walaupun ia telah dikaitkan dengan loya dan muntah-muntah apabila dimakan dalam dos yang besar. Kegunaan umum tidak boleh melihat apa-apa kesan sampingan.

Langkah berjaga-jaga

Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar