Senin, 23 November 2015

Pemulihan Home Untuk Ketuat Genital - Berkesan dan Selamat Rawatan Asli

Pemulihan Home Untuk Ketuat Genital - Berkesan dan Selamat Rawatan Asli

Ketuat kemaluan yang berkaitan dengan penyakit ini kelamin. Kemunculan kutil kelamin seperti daging berwarna-lebam kecil yang mempunyai bentuk kembang kol. Pada mulanya ketuat ini mungkin luka-luka kecil, sekitar 2 milimeter diameter, tetapi ada kemungkinan bahawa mereka bertambah lebih besar dan berkembang ke ramai yang lebih besar. Pada wanita ketuat boleh berkembang di dalam atau di luar faraj, pangkal rahim, rahim dan juga di sekitar dubur. Ada orang-orang terjejas daripada masalah ini yang terletak di kawasan skrotum, aci zakar dan juga kawasan sekitar dubur.

Ubat rumah untuk ketuat kemaluan adalah sangat berkesan. Tetapi ramai orang lebih suka untuk pergi ke profesional untuk rawatan ketuat sebagai bahan-bahan yang boleh didapati di rumah kami boleh merengsa dan juga sensitif ke kawasan kemaluan. Jadi langkah berjaga-jaga perlu diambil semasa menggunakan ubat rumah untuk masalah ini. Beberapa rawatan rumah yang akan membantu untuk melegakan tanda-tanda masalah ini menjengkelkan.

1. Lebih suka untuk mengambil mandi sitz. Anda boleh memilih untuk duduk di dalam air suam sekurang-kurangnya 10-15 minit setiap hari. Untuk ini, anda perlu mengisi tab dengan beberapa inci air suam.

2. Squeeze air dari botol air di kawasan kemaluan anda untuk mengurangkan kesan ketuat kemaluan. Ia akan memberi keselesaan dan juga pembersihan kawasan kemaluan.

3. Bagi ratus tahun buaya telah digunakan sebagai ubat rumah untuk ketuat kemaluan buaya boleh digunakan dalam bentuk krim dan juga secara langsung daripada tumbuhan aloe. Dengan bantuan ketidakselesaan lidah dilepaskan dan ia juga membantu dalam penyingkiran masalah ini.

4. Permohonan minyak vitamin E di kawasan yang dijangkiti adalah ubat rumah biasa untuk masalah dan rawatan ketuat. Anda boleh meletakkan beberapa bawang putih dihancurkan atas minyak ini dan tutup dengan pita pelekat. Menurut beberapa orang ubat ini adalah sangat berkesan dan boleh merawat masalah ini dalam tempoh seminggu.

5. Perubahan dalam diet juga bertanggungjawab untuk mengurangkan masalah ketuat kemaluan. Anda mesti mengambil diet yang kaya dengan asid folik dan beta karotena. Meningkatkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran seperti lobak, mangga, skuasy dan tomato yang oren, kuning dan berwarna merah. Berdaun dan sayur-sayuran hijau gelap juga disyorkan. Orang yang mengalami masalah ini perlu mengelakkan kafein dan rokok.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar